piątek, 11 marca 2022

Villanella rybaka dalekomorskiego

 

1.       Przestałem łzy ronić, bo płacząc nos szalem

2.       Wytarłem. Wszystko skończone, straciłem nadzieję.

3.       Na zawsze cię z pamięci mojej wymazałem.

 

4.       Przez ostatnie lata mocno się starałem,

5.       Licząc, że związek nasz jakoś tam skleję.

6.       Może za bardzo trunki mocne chlałem,

 

7.       Przestałem. Gdy w morze często wypływałem,

8.       Łowiłem szprotki, byczki, dorsze, sieje.

9.       A w twej pamięci ponurym rybakiem się stałem,

 

10.   Co sieć zarzuca wiedziony złym szałem

11.   Na duszę twoją, bojąc się, że zwieje.

12.   Bukietem z róż do nóg ci posłałem.

 

13.   Choć z róż nic nie zostało, pierwszy się zaśmiałem……

14.   Lecz teraz jako ostatni się śmieję.

15.   Alzheimer pamięć zabrał i z niczym zostałem.

 

16.   Odtąd różnic nie ma. Choć umysł przyćmiłem,

17.   Czasem z rusznic dla zabawy na wiwat wystrzelę.

18.   By od łez się bronić. Patrząc w okno z żalem,     

19.   Na zaparowanej szybie imię twe napisałem.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz